Dwie młode kobiety z Pisza stały się ofiarami oszustw, które były przeprowadzone metodą „na pracownika banku”. Pierwsza z nich, 37-letnia mieszkanka, straciła ponad 7000 zł po rozmowie telefonicznej z fałszywym pracownikiem banku. Druga z kobiet, 24-letnia sprzedawczyni, utraciła 2900 zł po rzekomej transakcji za pośrednictwem popularnego portalu sprzedażowego.
W pierwszym przypadku, pokrzywdzona otrzymała telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika banku, informując ją o zagrożeniu środków na koncie. Oszust dysponował szczegółowymi informacjami na temat jej danych osobowych oraz zgromadzonych na koncie pieniędzy. Następnie miał przekierować kobietę do rzekomych doradców finansowych, co doprowadziło ją do przekazania pięciu kodów BLIK, skutkując utratą znaczącej kwoty pieniędzy.
Druga kobieta, sprzedająca piżamę w internecie, również padła ofiarą oszustów. Po nawiązaniu kontaktu z potencjalnym kupującym, została przekierowana na fałszywą stronę banku, gdzie rzekomo miała potwierdzić transakcję. W wyniku działań oszustów, kobieta potwierdziła trzy kody BLIK, po czym odkryła, że z jej konta zniknęło 2900 zł. Obydwa przypadki pokazują, że metody oszustw wciąż skutkują, co powinno skłonić mieszkańców do większej ostrożności w transakcjach internetowych.
Policja apeluje o czujność i przypomina, aby nie udostępniać nikomu danych osobowych oraz kodów do płatności. W przypadku podejrzanych sytuacji zaleca się kontakt z przedstawicielami banku oraz zgłaszanie wszelkich niepokojących incydentów na policję. Bezpieczeństwo finansowe w erze cyfrowej powinno być priorytetem dla każdego użytkownika.
Źródło: Policja Pisz
Oceń: Dwie mieszkanki Pisza padły ofiarą oszustw internetowych
Zobacz Także